Sobotni koncert był urozmaicony, i, jak orzekli słuchacze, dość żywiołowy. Na organach zagrał Filip Presseisen – znany i utalentowany polski organista i improwizator.
Poziom energii podniósł Zespół Saksofonarium – kwartet powstały w 2009 roku w Krakowie. Tworzą go cztery saksofonistki – absolwentki krakowskiej Akademii Muzycznej w składzie:
Maria Gęgotek – saksofon sopranowy,
Aleksandra Skierka-Przybyłka – saksofon altowy,
Karolina Sroka – saksofon tenorowy,
Anna Mortek – saksofon barytonowy.
Przed koncertem w Podziemnym Olkuszu odbyła się promocja książki Die Orgel der Pfarrkirche in Olkusz. Hans Hummel und seine Schule / Organy fary olkuskiej. Hans Hummel i jego szkoła pod redakcją Krzysztofa Urbaniaka. Ta dwujęzyczna monografia dokumentuje konserwację historycznych olkuskich organów i przedstawia instrument na tle epoki, w której powstał, w aspekcie nowych badań przeprowadzonych nad organmistrzostwem polskim w XVII wieku.
Niedzielny koncert finałowy należał do Krzysztofa Urbaniaka, który zagrał siedem utworów spiętych jak klamrą dwoma stuttgarckimi opracowaniami
Vater unser.
Wybitne dokonania artystyczne i naukowe prof. dr-a hab. Krzysztofa Urbaniaka przypomniała prof. Małgorzata Trzaskalik-Wyrwa, stojąca na czele
Zespołu ds. Organów Historycznych, który powstał w Narodowym Instytucie Dziedzictwa. Jest to nowa, pierwsza w Polsce jednostka systematycznie dokumentująca i badająca polskie organy historyczne.
Na koniec z serdecznymi podziękowaniami Prezes Stowarzyszenia na rzecz Historycznych Organów Hansa Hummla i Jerzego Nitrowskiego Lidia Kalecińska oraz prof. dr hab. Krzysztof Urbaniak wręczyli dwutomową monografię sponsorom, burmistrzowi i dyrektorowi MOK. Ksiądz proboszcz Mieczysław Miarka, jako gospodarz olkuskiej fary życzliwie udostępniający organy organmistrzom, pamiątkowe wydawnictwo otrzymał, gdy tylko książka się ukazała. Międzynarodowe Olkuskie Dni Muzyki Organowej i Kameralnej przyciągają co roku więcej słuchaczy. Podczas jubileuszowych koncertów organy brzmiały wybitnie pięknie...